堆文倉庫
錘基/盾冬主

© 夜藤
Powered by LOFTER

一直覺得這首歌很適合冬兵,歌詞是隨手翻的,文意不順請勿怪><

Shattered(落葉)

Yesterday I died, tomorrow's bleeding
昨日的我已死 倒在血泊中直到明日到來
Fall into your sunlight
沐浴在你帶來的陽光下

The future's open wide beyond believing
未來是由信念舖成的漫長道路
To know why hope dies
我渺小的希望卻也因此破碎

Losing what was found, a world so hollow
曾經得到的又失去 世界只留下空洞
Suspended in a compromise
一絲餘息尚存
The silence of this sound is soon to follow
隨之而來的是完全的沉默
Somehow sundown
太陽再度西沉

And finding answers
一旦想尋找答案
Is forgetting all of the questions we call home
就得先忘掉所有回家的理由
Passing the graves of the unknown
步行過無名的墓塚

As reason clouds my eyes, with splendor fading
儘管烏雲遮蔽掉眼中的光采
Illusions of the sunlight
我仍試圖在朦朧中尋找陽光
And the reflection of a lie will keep me waiting
我仍在謊言敲撞出來的回聲中等待真相
Love gone for so long
一轉眼 愛已在光年之外

This day's ending is the proof of time killing all the faith I know
直到歲月的盡頭謀殺了所有信念
Knowing that faith is all I hold
我所僅存的信念 就是『擁抱著我的信念』

#
And I’ve lost who I am
我再也不知道我是誰
And I can't understand
我也始終無法了解
Why my heart is so broken
為什麼我會心痛得無法竭止

Rejecting your love
拒絕著你的愛
Without love gone wrong
不管這份愛是對是錯
Life Less words
直到生命一片寂然
Carry on
還得繼續往前
But I know
我想知道的
All I know
我唯一想知道的
Is that the ends beginning
就是黃昏究竟何時到來

Who I am from the start
一開始我站在起點
Take me home to my heart
我就知道該奔向哪個終點
Let me go
不要阻攔我
And I will run
讓我跟隨自己的心跳走
I will not be silenced
這一次 我絕不會保持沉默

All this time spent in vain
所有的時間都是空耗
Wasted years
年復一年
Wasted gain
一無所獲
All is lost
當什麼也不剩下
Hope remains
只要留有一絲希望
And this war's not over
這場戰爭仍然永無休止

There’s a light
我又看見了光亮
There’s the sun
我也看見了太陽
Taking all the shattered ones
收拾好所有的心煩意亂
To the place we belong
回到屬於我們的那塊土地
And his love will conquer
愛會替我們贏得勝利
Yes his love will conquer all
是的 他的愛會為你戰勝一切

评论 ( 15 )
热度 ( 38 )